Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-08, 16:20
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Tillbaka på Peloponnesos igen.

Söndag kl 16!

Åh, Loutraki levererar!
Jag älskar ställen där man hela tiden kan vandra på nya ställen och hela tiden få nya aha-upplevelser. Kardamyli I all ära men det är LITET och då är det lättare att känna sig ensam om man nu har anlag för det. Kan ju vara bra att veta för någon kanske.

Morgonen var inte solig...ganska mulet men solen fanns där bakom och man hade ett skönt soldis... Efter en typisk grekisk frukost som är ägg, helt ok hårdkokta och varma, vitt bröd, smör massor av marmelader, youghurt, honung, cornflakes, chokladflingor, ost skinka, tomat, söt juice , te kaffe, vatten...( Jag nöjer mig med youghurt med honung och egen blandning med valnötter, tranbär och chiafrön, ägg, kaffe, vatten , lite ost och tomat). Så drog jag iväg bort t h på strandpromenaden , förbi lilla fiskehamnen och bort mot therma spa och vattenfallet med hälsobringande vatten. Man kunde gå upp till toppen på vattenfallet och även under I en tunnel...häftigt! Jag hade badkläder med för det finns fina ställen efter vägen att bada på, men jag avstod för det fanns hundratals sjöborrar överallt! Där jag vände efter några km så fanns ett jättefint utomhusgym Väl besökt med fina maskiner... Det blir morgonens morgonpromenadmål I rätt kläder! Tänk om såna fanns hemma! Men de fick väl tyvärr inte vara hela

Så blev det inköp av badskor och sen dryga timmen på stranden I gratis solstol om man köpte något. Freddo espresso satt fint. Badet likaså! Varmt I vattnet, säkert 18 grader.. Så gick jag tillbaks till hotellet och fick tips om Therma spa I morgon. Ska provas 8 euro för heldag..
Sen gick jag en timmes promenad rakt upp från stranden på olika gator högre och högre upp. Loutrakis gatunät är likt Thessalonikis, en av många likheter, med gator I strikt rutnät, parallellt med havet elled vinkelräta gator. I ett gathörn på ett gyroshak fullt med greker tog jag resans första vegetariska pita med " ena tetarto krasi lefko" Supergott! 2.50 euro kostade kalaset..alltså 3.50 med dricks! Mamma , pappa, barn(kanske högst 15 år) jobbade.
Sen åter till stranden för nytt bad och nu balkongen I lagom sol...En danska I rummet bredvid har pratat nonstop I tel I snart en tmme nu...

Vad kvällen bjuder på vet jag inte, men nån sorts promenad blir det!!!

Lissi - som bara älskar Loutraki!
Svara med citat