Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-09, 18:19
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Tillbaka på Peloponnesos igen.

Ytterligare en dag I Loutraki, så MYSIGT. Jag bor superbra I STORT rum och jättefin balkong. Även om hotellet är stort så är det familjärt och gästerna är inte många nu. Dagen har varit slapp..morgonbad och en dryg halvannan timme på solstol med skyddande parassoll som idag "kostade" en färskpressad apesinjuice 3 euro. Både till kaffe och juice får man ett jätteplastglas med isvatten...överallt får man vatten, supergott, behöver aldrig beställa det. Baden är ljuvliga, men det är många små maneter, ofarliga tror jag. Grekerna slänger upp dem på stranden. I morse låg också en jättestor, blåaktig manet, som en halv fotboll på stranden, med tentakler som en bläckfisk.. Någon hade kanske slängt upp den för det var fullständig bleke, inte en krusning I vattnet. DEN hade jag inte velat simma på!!!

Jag har annars bara slöat idag, med en promenad upp till fina utegymmet med panoramautsikt ut över bukten och Loutraki. 10 olika stationer rätt kul att testa! Men det var för varmt så det får bli morgonpass eller kvällspass.
Jag var också och kollade Therma spa..bassängen ser fin ut med olika bubbel, men jag gick inte in...det lockar inte denna tid på året och jag tål inte klor så bra...badar hellre ute! Annars var priset ok...9 euro, men alla behandlingar kostar från 30 euro upp till 300!
Efter ny promenad och jättegod lunch med cabbagesalad, halv portion och imam, så gick jag "hem" och hämtade badkläder igen för nytt bad och obligatorisk solparassoll och säng. Måste ju köpa skuggan....frappé skulle jag ändå ha...,åh så klart vattnet är och så lite folk...lugnt och fridfullt. Efter dusch hemma och balkongsittning med bok och ett glas vin så ska jag snart ner till stranden och se solen gå ned...men det dröjer nån timme.
I morgon bitti går jag till Korinth och ser hur det är. Tar ev buss tillbaks.
Jag har absolut fått en ny plats att vilja återvända till...Nästa tur till Peloponnesos blir Nafplio...och Loutraki( som ju eg.inte är på Pel.)
Jag måste verkligen ha lite större ställen för att trivas !
Nu ska jag ner till strandpromenaden och trava! Frozen Youghurt ska det bli senare.

Lissi- som fått bra färg!
Svara med citat