Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-12, 22:54
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Tillbaka på Peloponnesos igen.

Men nu går väl allt helt otroligt !
Åh så jag njuter!
12.30 punktligt gick bussen från Loutraki till Aten och innan dess hade jag hunnit med 3 km morgonpromenad och hunnit besöka ett munkkloster också. Inga snygga munkar men väldigt trevliga! De öppnade t o m upp kyrkan så jag fick tända ett ljus.

Väl nästan framme vid busstationen I Aten såg jag att bussen var vid Metaxurgeio så jag hoppade av vid metron och 30min senare via 3 stationer så hade jag checkat in på Adonis. Nån gång måste ju även jag ha flyt

Väl installerad med hälsningsorden " you are family now" så var jag ute igen efter ca 30 min. Lunch på Zaïta och sen en promenad via välbekanta genvägar till Psirri. Först en igenkänningspromenad längs Evripidou, min älsklingsgata! Jag var kaffesugen och hamnade på Little Hook I Psirri. Jisses, en helt makalös sagovärld! Jag har aldrig sett något liknande! Ni kan säkert kolla på nätet! Jättegott kaffe och goa kakor, men upplevelsen!!!! ( Ni som har FB kan kolla mina bilder på Greklandsvänner)
Sen gick jag till konstnären som vi handlat förut av och hämtade ett nytt konstverk.. Så snyggt. Vi beställde vid förra resan I mars..Yannis Soufouglo ( säkert felstavat) Arbetar I brons...Hur jag ska få hem det får lösa sig på flygplatsen Vi har betalt 480 euro så hem ska det!

Så tillbaks till hotellet för dusch och vila och sen ut igen. Jag gick till National Garden och Zappieo och där är musikfestival fre- sö så det monterades upp scen. Gratis , så dit ska jag gå. Så hamnade jag på Kapnikarea, det härliga musikstället som Marianne och Jens tog oss till på bröllopsresan 2005. Varje gång I Aten är vi där ett par kvällar och senast I mars. Nu var det nya musiker, så bra!!!! Bästa nånsin! Musikerna är " anställda" av stället men man får dricksa. 5 euro var nog I underkant!
Linneväder hela kvällen!!!

I morgon bestiger jag Lykavittos igen....vågar inte låta bli!!!

Lissi- så nöjd!
Svara med citat