Sv: Köpt min nya mobil nu..
Vad är det för mobil Erik? Jag köpte en Ericson K700i för ett år sedan, bl a för att det var både radio och MP3 spelare i den. Jag rensade telefonen på allt onödigt för att frigöra minne till MP3:r. Men det är fortfarande så lite minne att det knappt är lönt att lägga in något egentligen. Kanske ditt minne (telefonens alltså!) också är fullt? Kan du komplettera telefonen med ytterligare minneskort?
Kan passa på och tipsa om en bra och rolig grej här. Philips släppte i fjol en liten "apparat" med högtalare och förstärkare som kan kopplas till telefonen (om sladd finnes), MP3-spelare osv. Ser ut som en "minibaguette" med stereohögtalare. Det är den nya typen av synnerligen små högtalare med med metallkoner. Den har förvånansvärt bra ljud för sitt pris, ca 700:-. Finns även med inbyggd radio och MP3-spelare (ca 500 Mb minne) och kostar då ca 1600:-. Finns i de flesta välsorterade elektronikbutiker. Jag har sett att det kommit några kopior på sista tiden.
Jag måste kunna lyssna på Grekisk radio när jag är där, och ev någon platta hemifrån, så jag kommer på sikt att skaffa den dyrare varianten. Så slipper jag släpa på den gamla enkla reseradion som har en mottagningskänslighet som en gråsten...
Peter
|