2016-07-14, 21:30
|
|
|
Reg.datum: feb 2015
|
|
Sv: Länge sedan på Naxos
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse
Ja tack, skriv gärna lite mer om detta, om möjligt vad som skiljer de två olika alternativen åt?
/Hasse
|
Det finns som sagt två turer enligt nedan:
"1st Route" (månd, onsd, fred och sönd): Naxos, Agios Mamas, Ancient temple of Demetra, Damalas, Chalki,Apeiranthos, Kinidaros, Melanes (Kouros), Plaka beach.
"2nd Route" (tisd, torsd och lörd): Naxos, Yria, Chalki, Panagia Drosiani, Filoti, Apeiranthos, Apollonas (kouros), Agias Tower, Egares (Oil press museum)
Bussarna (vita bussar) startar där lokala bussarna startar. Det står att man är tillbaka till Naxos City kl. 17:00, men det händer sällan. Det blir nästan alltid efter 18.
Det som skiljer alternativen åt är ju besöksorterna. Jag gjorde båda turer i början av juni, alltså för drygt en månad sedan. Jag har tappat räkning på hur många gånger jag har besökt Naxos, ingen grekisk ö har jag besökt så många gånger, MEN det var länge sedan (förmodligen i slutet på 90-talet) jag åkte runt Naxos och besökte många orter. Så, nu ville jag göra det, men ville inte hyra bil/moped, så det blev båda turer och jag var mycket nöjd med allt och då framför allt med guiderna.
Jodå, busstidstabeller finns att hämta på kontoret där man köper bussbiljetter. OBS: kolla alltid upp om "dagens" tidtabell stämmer med den du hämtade dagen innan (eller den du hämtade sist). Det sker småjusteringar hela tiden utan någon varning!
Frågor?
|