Visa ett inlägg
Gammal 2016-07-14, 22:09
RobEri RobEri är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2015
Standard Sv: Länge sedan på Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Bra att du poängterar att man löser T o R-biljett, kan bli lite väl knepigt om man blir strandsatt mitt ute i ingenting.

Nu skriver jag om lokala bussar: Man kan faktiskt köpa bussbiljett på olika ställen men det är inte säkert att man hittar det, det är kanske stängt, o s v. Så, köp returbiljett innan.

Frågorna jag har upprepas:

Är siestan i bergsbyarna så påtaglig att t.ex ett eftermiddagsbesök kan bli "rena öknen" för oss? Är förmiddag att rekommendera för besök i en specifik by?

Märkte inte av någon "siesta" i någon av alla dessa orter som ingår i båda turer. Trots att det var början av juni så var det full rulle. Så, jag tror inte du behöver tänka på när du skall besöka någon by, just do it när du vill och känner för. Kom ihåg att vi är i mitten av juli! Allt är igång och antalet turister som numera besöker Naxos närmar sig hundra tusen miljarder (per dag!)

Upptryckt busstidtabell (ordinarie trafik) - finns de att plocka upp t.ex hos biljettförsäljningsstället eller t.ex lokala travel agents eller dylikt?

Tidtabellen jag nämnde är till de lokala bussarna (ordinarie trafik)och hämtas där man köper bussbiljett. Det är samma kontor som säljer biljetter till de två turerna och till lokala bussar. Och kontoret ligger precis på samma ställe som för 95 år sedan...
Jag vet inte om det finns busstidtabeller på andra ställen än på kontoret eftersom jag hämtade tidtabellerna alltid på kontoret när jag skulle köpa bussbiljetter
Frågor?
Svara med citat