Ämne: Upphovsrätt
Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2005-02-15, 13:06
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Upphovsrätt

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
* Det var mycket riktigt Guinnessbilden som gjorde att jag kom att tänka på detta, fast inlägget var absolut inte tänkt som en rak höger till dig PO, utan var ett allmänt påpekande. Det hoppas jag också att du tog det som.

* Det du säger om "djuplänkar" PO, är helt nytt för mig. Enligt vad jag lärt mig så är det alltid tillåtet att länka till andras sajter, men att det ändå tillhör god ton att först kontakta sajtägaren och fråga. Kanske det är dags för mig att revidera mina kunskaper nu då? Vet du var jag kan läsa mer om detta?
1. Nejdå jag överlever, no hard feelings.

2. SMHI tex. uppskattar inte direkt eller djup -länkar.

De skriver: "Länkning till smhi.se är tillåten om det rör sig om fullständig länkning d v s länkar som öppnar ett nytt fönster och förflyttar besökaren helt till smhi.se eller dess FrameSet. Länkning till enskilda sidor eller till enskilda objekt under smhi.se där materialet visas integrerat i en annan webbsida är inte tillåten."

Alltså vore förmodligen denna länk om detta inte tillåten, om den inte haft ett W för mycket.. http://wwww.smhi.se/sgmain/copy.htm
Du skall gå till www.smhi.se och leta rätt på den själv.

Självklart skall alla ha betalt för sina alster och arbete oavsett form, men om man utan vinstintresse i en diskussion, länkar till eller visar en liten bild direkt, i stället för att skriva "om du image-googlar på guinness toucan så får du se"
Tja, för mig är det som att köra 112 km/h på E4, alla gör det, ingen bryr sig.

Jag hoppas även Du tar detta med ro och lite för diskussionens skull.

Mvh PO
Svara med citat