Visa ett inlägg
Gammal 2016-08-22, 06:10
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Sv: Hotellpriser dumpas pga flyktingströmmar

Citat:
Ursprungligen postat av Mahava Visa inlägg
Intressant info, hoppas de får effekt, på Lesvos hade de ju svårt redan innan flyktingkrisen pga den ekonomiska krisen iom man hade större andel Grekiska turister än många av de övriga öarna i Grekland, och de drog ju såklart ner på sina semestrar och började fira dem hemma istället, (så fick jag det förklarat från flera hotelägare när vi var där sist)
Ja precis. Även de hotellägare jag pratade med sa samma sak. Jag tror dock att den internationella turismen kommer att komma igång igen redan nästa år. Kan inte föreställa mig något annat. Särskilt som att Lesvos är så fint och så speciellt. För det ÄR ett speciellt resmål. Har man fastnat för Lesvos så är man liksom såld sen på något sätt. Svårt att förklara men jag tror absolut det är en ö som har många många återvändare.
Och...otroligt billiga priser på mat och annat. Jösses, jag betalade löjligt lite för en brakmiddag på Captains Table. Trevliga ställen överallt, gudomliga människor och det fungerar utmärkt att ta sig dit och hem (som regel utom för mig haha) utan några som helst problem.
ÅK TILL DESSA ÖAR OCH MÖT DET GREKLAND DU MÖTTE FÖR 20 ÅR SEDAN. Varför inte en liten öluff såsom Mahava beskriver ovan?

Senast redigerad av Thira den 2016-08-22 klockan 06:59.
Svara med citat