Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-19, 19:17
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hälsning från Tinos.

I morse när jag vaknade visste jag först inte var jag var...men så insåg jag att jag vaknat till första hela dagen på Tinos. Kändes bra...
Jag gick ut på en lång (4,5km) promenad ut ur Chora mot Porto och vek sen ner mot Ag. Fokas. Nästan hemma mötte jag Nikoleta I bilen . Hon skulle mata hönsen, så jag åkte med. Jag har fått ägg av henne och där kan man snacka äggula!!
Efter en dusch så åt jag frukost på den skuggiga balkongen...Det är härligt med nytt pentry alldeles bredvid rummet. Allt finns där. Så travade jag iväg igen genom Chora ut mot Altana där jag träffade Clery, Aggela och barnen. Jag lämnade mina presenter och de blev uppskattade. En fika fick jag förstås!
Så gick jag hem igen lite kors och tvärs genom byn med torghandel på vägen. Inköp av grönsaker bla. Åter hemma igen tog jag på mig badkläder under strandklänningen och packade ryggan för strandliv. En långlunch på Golden Beach fina taverna blev det och molnen hopade sig och det blåste upp lite mer. Men siesta blev det och bad innan det var genommulet. Det var jätteskönt med lite svalka! Efter ett par sköna timmar gick jag hem för ny dusch. En kopp kaffe o en bjudkaka från Nikoleta skulle intas I trädgården, men då kom det en liten regnskur. Bara för att hälsa mig riktigt välkommen...
Det slutade straxt så då gick jag och handlade. Så lite vila och sen alldeles nyss en underbar fotorunda på en timme I Chora. Fin solnedgång! Om en stund ska Nikoleta och jag gå ut...och jag har visst gått 15km idag...fast det märks ju inte...här måste man ju gå för att njuta av allt

En fin dag har det varit!

Lissi
Svara med citat