Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-21, 18:26
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Än en gång till Karp/Rodos....

Jo, Janne, jag har lite tinnitus, men har laert mej att sleau dovorat till,haha....d.v.s inte soeau stark tinnitus, om man nu kan saega soeau...
Appen som jag laddade ner aer bara en av manga decibelmaetare som finns.Det enda jag tittar efter aer vilken bedomning den har...max aer vael fem,va?? Den som jag laddade ner hade 4.3....
Nu har jag varit i Arkassa och haemtat svetsen. Inte den jag trodde, utan en annan, soeau jag har forstas en plan b, ifall strommen inte raecker till, da skruvar jag fast roret i grinden....Jag fick vaenta en stund pa Stamatis i Arkassa, men han hade en trevlig kille, Argiri, som ringde honom, och soueau dok det upp en arabisk kille, som fick en pris snus av mej. Han beraettade att det snusas i Egypten, fast mest i underlaeppen, och sa bad han artigt om en pris, och det fick han, forstas...:-)
Sen for jag osterut med svetsen nere vid fotterna, och stannade till i Menetes, och tittade in hos Elias Livadiotis och hans pyttekafeneion, som forstas var full av aeldre men, som lirade kort. Han beraettade att han vaentade ett saellskap turister, sa han var i full gang att forbereda deras ankomst. Han hade haft fullt upp i sommar, och blivit alltmer kaend, sa fler turister hittade dit...Jag tog en fika, och sen rullade jag mot Pigadia. Nu har Andreas och jag varit nere i kaellarn pa Zephyros, sa nu har jag svetselektroder,samt en vinkelslip....
Fin kvaell, molnen aer borta och skyn aer nu svagt rosafaergad och det aer svalt och skont....
Mikke
Svara med citat