Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-22, 18:04
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hälsning från Tinos.

Ytterligare en magisk dag! Hotande moln skapade ett magiskt ljus över havet och jag strosade länge runt I Tinos gränder efter frukost. Här byggs nytt och renoveras och hus förfaller....
Det blev många foton. Så blev det en frappé på mysiga Kyriakatikos...Ett trevligt samtal med en grekiska och en amerikanska blev det också. En stund satt jag sedan I trädgården och funderade på om lunch skulle ätas ute eller hemma...Ni som känner mig förstår ju att det blev ute! På den allra första tavernan jag och Claes åt på för 17 Tinosbesök sen..2008 Minst lika gott nu Maroulisallad och en gudomlig imam som bara smälte I munnen. DEN kommer jag att drömma om I natt!!
Så blev det siesta på rummet och tänk, jag somnade! Det händer ju aldrig! Jag har ikväll satt mig med en liten ouzo på balkongen och först fick jag ta kofta på I vinden, men den har åkt av igen!
I morgon ringer klockan 5.45. Buss avgår 6.30 och jag ska vandra mellan 4 byar....spännande. Det ska bli bra vandringsväder, dryga 20 grader på förmiddagen.

Nu ska jag straxt ned med Nikoleta I byn för kvällskaffe. Ledig kväll för henne pga båtstrejk...

Lissi
Svara med citat