Måndag...dryga veckan redan gången. Tiden går fort när man har roligt.
Idag tog jag bussen kl 11 till Panormos. Letade upp en jättemysig studio, lite gammeldags och med så gulligt värdpar högt upp I Panormos, Maria rooms, med en balkong som påminner mycket om rum nr 8 hos Mike på Annas rooms Tilos. Så klart jag högg det.

30 euro natten eftersom jag stannar två nätter. Tror jag är enda gästen...Stortrivs med semester I semestern. Brukar ju ofta ha det, men dock aldrig på Tinos.Första natten efter 17 resor hit som jag inte bor hos Nikoleta, men rummet har jag ju kvar hos henne...Ska ju inte vidare förrän 7 oktober
Efter installation och lite frukostinköp gick jag till Rocharistranden en bit bort med badkläder I ryggan, men det blåste så och stranden var helt tom och serveringen borta så jag gick hem igen. En god fikamed stor smörgås blev det vid hamnen istället. Så sporde jag 4 personer om en liten stig som finns till Pirgos från här så man slipper bilvägen. Alla sa att ingen fanns...så jag travade trista vägen jag nyss kom med buss, upp till Pirgos där jag strosade runt ett bra tag...En kypare, där jag beställt dryck på torget berättadt skrattande på min fråga att det visst finns en vacker väg och berättade hur jag skulle hitta den...lite knepigt och ingen skyltning från Pirgos. Men den gick jag hem och ska delvis gå samma en bit tillbaks I morgon då jag ska till Marlas med matsäck I ryggan. Får se om benen orkar till Mali och Koumelas, men annars BLIR det buss kl 6 nästa måndag från Chora direkt till Marlas för promenad till Mali och Koumelas o så buss tillbaks vid 15-tiden...för dit ska jag...Nu har solen gått ner och klockan är 19 här...inget folk ser jag på tavernorna där nere ( 108 trappsteg), så jag dröjer ett tag..,,annars blir det pikilia på fina balkongen...
Livet känns väldigt gott!!!