Citat:
Ursprungligen postat av Mahava
Tips: Ser du att väskan gått sönder när du kommit fram så gå och klaga! Jag fick en helt ny väska där och då på arlanda för ett par år sedan när de sabbat min. (de hade ett helt lager som de bara gick o plockade en motsvarande i storlek och funktion från, fick som tips "på köpet" att undvika kompositväskor för de håller inte, utan det är bättre osattsa på hederliga hårdplast även om de väger o kostar litet mer, nästan alla väskor som pajade var komposit enligt han)
|
Får man lov att fråga på vilket sätt den hade gått sönder...och vad det var för märke på resväskan. Det vill ju även till att man befinner sig på rätt flygplats om något händer med väskan... tror möjligheten att bara få en ny så där inte finns på t.ex Landvetter.
Har en två år gammal Samsonite i lättviktsmaterial (fem års garanti) och tycker plasten verkar väldigt skör och "sviktar" rejält om man inte packar väskan helt full (tyvärr är det den största modellen också

) så det är mest min gamla Carlton i hårdplast som fortfarande får hänga med men är lite orolig för att hjulen på den ska lossna en vacker dag...
Simetra