Sv: Hälsning från Tinos.
Idag började dagen med att jag gick iväg på morgonrunda innan frukost. Min väninna, Birgitta skulle ta båt till Rafina kl 8.25 och jag ville säga hej då! Det är ju inte ofta jag har nån att vinka adjö till.Det kändes VÄLDIGT skönt att få stanna kvar! En hel vecka till.
Det blåste otroligt vid havet men I gränderna var det jättevarmt!
Så fortsatte jag till Hotel Altana för att hälsa och prata med Clery. Hon ville bjuda på hotellfrukost som var framdukad till gästerna. Finaste hotellfrukosten I Grekland. Där finns allt. Men jag är så nöjd med youghurt, nötter och honung och en kopp kaffe. Nikoleta dök upp också för hon skulle passa yngsta barnbarnet när storebror skulle skolas in på förskola. Så jag följde med och vi fick en pratstund medan vi gullade med den lilla sötnosen...
Jag fortsatte sen vidare upp I övre delen av Tinos och tog massor av kort.
Väl hemma blev det kaffe I trädgården och lite prat med två andra svenskar som bor här och som kommit från Andros och sen ska vidare till Naxos, Paros och Antiparos. Det är ovanligt många svenskar hos Nikoleta nu I september.Det gillar hon. Så blev det en promenad till I byn och lunch på to Limani. Trevligt som vanligt.
Nu ikväll efter sista båten och ev nya gäster så går Nikoleta och jag ut till en ny taverna/ouzeria inte alls långt härifrån, lite utanför stråket. Det ska vara jättemysigt. Det blir kul att prova.
Nu åter till min bok som jag lånat här : Havskatten , av Ann Rosman. Lite småtrevlig.
Lissi
|