Ytterligare två dagar gångna och vädret har varit gudomligt, både igår, då jag firade en härlig födelsedag och idag då jag vandrat. Havet har varit helt stilla! Bara en resa tidigare har vädret varit liknande under så många dagar I sträck...Det är nästan så regnkläderna I garderoben tittar anklagande på mig.

14 dagar har jag varit idag och tiden rusar!
Igår blev det heldag på stranden nästan. Luften darrade av värme och det var absolut vindstilla. Jag hade gratis solstol I skugga och allteftersom det kom folk så blev det mer och mer trångt och helt plötsligt när jag kom tillbaks efter ett toalettbesök så var min solsäng omringad av grekiska kvinnor och män I egna stolar I " min" parassollskugga. Jag brydde mig ju inte om det och hade bara kul åt deras tjattrande...inte trodde de väl att jag förstod heller, men jag fattade I alla fall att de undrade lite över var jag kom ifrån..och att jag var ensam. Ett tag tänkte jag svara på grekiska att jag var från Sverige och inte ett dugg ensam.

Men jag ville ju gärna ha mer språklektion. Jag älskar dessa härliga greker. Så ogenerade.
På kvällen åt jag god middag på TsiporoKatastasi och Nikoleta dök upp också för en ouzo på maten. Tänk, vi kunde sitta I linne till kl 23.Nikoletas man kom igår hem efter 14 dagar I Aten på sjukhus, så födelsedagsmiddag bjuder jag på I veckan.
Idag vandrade jag till Ktikados (en by en bit upp I bergen) och tillbaks och det var så fint. Man går olika vägar upp och ned och jag åt så gott på Drosiá I Ktikados. Den vandringen har jag nog gjort 8ggr nu, men på våren är det ju vackrast I grönskan.Nu är åsnevägen rensad och det var lätt att gå. På Forum Kalimera Grekland på FB finns bilder.
Efter en skön dusch så blev det fika på stan med Nikoleta och även ikväll hade vi sällskap på en pita på stan på To Limani. Ägaren och hans bror bjöd på vin.
Nu börjar det kännas lite I magen att det bara är fyra och en halv dagar kvar här..På fredag bär det till Syros...
Tänk, dessa alldeles vindstilla dagar med spegelblankt hav har jag sett en kanotist paddlandes. Det har jag aldrig gjort här tidigare.
Lissi