Citat:
Ursprungligen postat av Alala
Eller vart reser ni just för att ni har den möjligheten? Skulle vara roligt med kommentarer
|
I år firar jag jul hos ældsta dottern och barnbarnet i Australien. Det ær førsta gången jag tillbringar ett par månader hær øver jul och nyår (æven om det ær min sjætte resa hit på de 12 åren dottern har bott Down Under).
Det blir lite mindre Grekland numera, men jag længtar alltid efter næsta Greklandsresa och glæder mig till den ær bestælld.
Før en del år sedan var vi i Aten øver nyår flera år i rad och det var mysigt att komma ifrån allt støk dær hemma.
Idag ær det sjælvklart att det betyder mycket att jag kan tillbringa tid med barn och barnbarn hær øver julen. Hærligt klimat med temperaturer mellan 24 och 32 grader och massor av sol, dvs att påklædningen ær shorts, linne och Havanianas varje dag.
Igår var det jættetrevlig julfest på den lilla gatan vi bor på. Alla bidrog med vad de hade lust med, dottern kom med keftedes och tsatsiki (hon ær væl 'væluppfostrad').
Så julen slipper man inte helt ifrån æven om det ær sommar, sol och andra traditioner.
Livet ær fullt av førændringar och det ær inte bara rosenrøtt allting æven om jag ær tacksam att jag nu har haft dessa många møjligheter før att besøka detta fina land
Ønskar er alla en riktigt God Jul var ni æn befinner er.