Sv: En femveckors vintertur till Kreta 2016- 2017
Nu är det nog jag som ska svara eftersom jag alltid står för bokningar, vare sig det är flyg eller boende.
Vi bokar numera alltid SAS, Norwegian eller Aegean. De två förstnämnda kör på Umeå, däremot har jag inte hittat att Aegean har någon connekt för Umeå. Så denna gång är det inte RIKTIGT genomgående flygning, då vi åker hem med Aegean. Så vi har 3 timmar på Arlanda, med uttagning av bagage där. Sedan Norwegian hem. Samma dag.
Däremot: när vi bokade till Chania den 15 april med SAS har vi total bingo. Då har vi en total genombokning. Klockan 11.00 från Umeå, 16.15 från Arlanda till Aten och vid 10-tiden på kvällen till Chania. SAS har connection med Aegean/Olympoic för sista sträckan. Sen får man hoppas att bagaget kommer hela vägen,,,,
Jag brukar kolla dessa 3 flygbolag och dess tider till Aten och sedan kolla om SAS har connection från Umeå. Hemresan den 28 april har vi dock tagit Norwegian för resan Arlanda-Umeå, då det var billigare och bättre tider.
Men man måste hålla på och luska och kolla runt lite och det tycker Arne att det ska jag hålla på med! Dessutom måste vi som bor i Umeå jämföra vad en övernattning på hotell på Arlanda skulle kosta.
Birgitta, planeraren.
|