Visa ett inlägg
Gammal 2006-03-27, 15:35
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: David Gilmour/Pink Floyd

Hur är det med er (Tom, Hasse). Vilka är era favoritplattor med Pink Floyd?[/QUOTE]

Hej!
Nu satte du mig på pottan. Det är mycket lättare att plocka bort icke-favoritplattorna.

Då vill jag välja bort allt som gjordes innan "Meddle".
I min samling har jag rubbet efter "Meddle".

Sen blir det svårt men, "The Wall" och "Wisch You Were Here" är mina favoriter.

-Janne ,hur många ggr. har ångrat att du inte såg "The Wall" live i London? Själv bevittnade jag med sonen den historiska konserten på Ullvi 1994!

Trots vi stod i ösregn i 2 tim innan konserten börja, glömde vi bort allt regn redan vid introt . Det slutade regna efter första låten !

Det historiska var bl.a att gruppen var tvungna att ha tillstånd av: Sprängämnesinspektionen, Strålskyddsinstitutet och Luftfartsverket. All flygtrafik över Ullevi var förbjuden över Ullevi den kvällen.(Piloterna kunde bli bländade av laserstrålarna !

Har även allt Roger Waters gjort solo, dock ej den senaste som är en Opera. (Har provlyssnat,men lite jobbig)
Däremot tycker jag "The Pros&Cons....." , " Amused To Death" och " Radio Kaos " är riktigt bra !

Självklart tar jag lite av ovanstående musik med mig på Grekresorna. Och särskilt i år, då åker Gilmours nya med !

/Tom
Svara med citat