Sv: Nyförälskad...
Janne: Ja, om inte någon vill ha den så får den stanna här. Årsvis försvinner någon, tillkommer någon. Två hannar bara försvann i vintras. Jag är inte särskilt sentimental i frågan, men ogillar starkt när man avsiktligt missköter eller plågar djur.-( Uppväxt på bondgård, det sätter sina spår.)
Faestis: låt mig presentera gamla tandlösa Pardalo, gamle tandlöse Grizoulis, magre Asproulis, snälle Kokkinoulis, Mammamia med två vuxna döttrar, trebente Trebening, Lilla röda och nu då, Mio. Externa matgäster: Brokiga med 2 överraskande ungar, inget syntes på henne, och röda hannen som kommer bara ibland.
Grannfrun har en kolsvart kattflicka som håller sig på deras tomt. Ingen av mina går långt hemifrån, de är kasterade/steriliserade. Maten består av torrfoder (obegränsat) och fisk-och-risstuvning som jag kokar av billig småfisk, tio kilo för tio euro. De får en skopa sånt nästan alla dagar. Rester från vår mat och från vänners souvlakiställe ibland. De enda som får lite finare mat är de gamla tandlösa...
Det finns tre utmärkta veterinärer här på ön, och vid olika tillfällen har vi fått anlita dem, men i regel är det friska och sunda katter, utomhus året runt.
|