Visa ett inlägg
Gammal 2017-07-10, 20:32
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2013
Standard Sv: Kamera på semestern

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Sålunda inhandlades en nätt och behändig liten pocketkamera av märket Canon Ixus 275 HS med 12 ggr zoom. Denna lilla kamera fungerar perfekt och kunna medbringas i bröstfickan. Priset låg strax under 2000 Sek.

Konica-Minoltan ligga numera att samla damm i datarummet.

Arne
Se där, då har vi något gemensamt. Ixusen är nästan min bästa kompis. Med överallt, lägger inte tyngd på mitt bröst.

Det finns en annan fördel med den här lilla nätta kameran, att om man står vid en solnedgång eller historiskt monument som man blygsamt önskar att avbildas tillsammans med, tillsammans med andra som kanske hellere kör med selfie-pinne, så kommer alltid någon fram och erbjuder sig att fota med ens lilla kamera, eftersom man har en sådan liten rackare med endast en tydlig avtryckark-knapp på. Och det kanske inte är lika lätt man lämnar ifrån sig sin senaste I-fån för att någon helt okänd turist ska knäppa en bild på en.

Jag kom hem med över tusen bilder i kameran, och säkert 5 st tjänstvilliga fotografer (som jag inte minns tyvärr) har varit ställföreträdare selfie-pinnar till oss. Självklart erbjuder jag mig också att fota andra i samma situation :-)
Svara med citat