Visa ett inlägg
Gammal 2006-03-31, 13:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: David Gilmour/Pink Floyd

Citat:
Heter vare sig Tom eller Hasse men hoppar helt ogenerat in här ändå.
Alla är välkomna i detta delikata ämne.
Citat:
Min absoluta favorit är Wish you were here. Sedan kommer nog Dark side of the moon. Lär väl vara en av världen mest sålda plattor i storlek med Thriller?
Wish är ruggigt bra, liksom Dark side. Har lyssnat på dem triljoner gånger. Dark side är en av de mest sålda skivorna någonsin. Den låg på Billboards lista år efter år. Jag var skitfascinerad av det, fattade inte hur en BRA skiva kunde sälja sådana mängder år efter år.
Citat:
Och så har jag kvar vykorten... Det första exet är lite märkligt. Etiketten för A-sidan är nämligen helt blank! Ingen text alls. Finns det fler här som har ett sådant eller är det ett samlar ex?
Jag har vykorten, men inte något som är blank vad jag vet. Finns säkert en marknad för det. Lägg ut på e Buy och köp en Greklandsresa för pengarna.
Citat:
Såg Genesis live på Isstadion i Malmö 1978 (tror jag det var, kan varit -79). Peter Gabriel hade slutat något år innan och det var Phil C. som sjöng.
Jag var där! Det var fantastiskt! Trots att Gabriel inte var med längre.
Citat:
Övriga favoriter:
Camel: Moonmadness
Genesis: Selling England by the Pound.
Supertramp: Crisis! What Crisis?
Har samtliga på vinyl, men det var länge sedan jag lyssnade på dem. Tror jag har alla gamla Camel, Genesis och Supertramp på vinyl.
Citat:
Det mesta av Crosby, Stills, Nash and Young.
Samma här. Och i princip allt med Neil Young. Hans senaste är grymt bra.
Citat:
Whishbone Ash med de sanslösa gitarrstämmorna.
Har en med Whishbone Ash, en dubbel liveskiva, minns inte namnet, men den är gul. Köpte den för en enda låt: Kingdom Come.
Citat:
Musiken var bättre förr...
Den var inte bättre förr Peter, det kan kännas så, men det kommer fortfarande fantastiskt bra musik. Musik är mitt största intresse, även om många tror att det är Grekland. Men så är det inte, musik, film och litteratur kommer långt före Grekland. Läser mycket på nätet, köper massor av musiktidningar – och hänger mycket på världens bästa skivaffär bara ett stenkast från där jag bor. Bäst just nu är: Belle & Sebastian, Centro-Matic, Devendra Banhart, Drive By Truckers, Josh Rouse, Sufjan Stevens, The Decemberists och The Mountain Goats. Men högt ovan alla andra svävar alltid – och jag menar verkligen alltid – Bob Dylan. Så klart.

Idag köpte jag de senaste skivorna av Howe Gelb, Josh Ritter och Tom Brosseau. Lyssnar nu på Howe Gelb just nu. Mycket bra! Han har många sidoprojekt som är mer kända än hans soloplattor, bland annat Giant Sand och Calexico.
Svara med citat