2006-03-31, 14:03
|
 |
Admin
|
|
Reg.datum: nov 2004
|
|
Sv: David Gilmour/Pink Floyd
Citat:
Men The Wall i rutan är ett litet mästerverk i sig, mycket tack vare Bob Geldof förstås men också Alan Parker som jag har för mig regisserade det hela (stämmer det ??).
|
Geldof var jäkligt bra i rollen som Pink. En djärv satsning att välja honom som huvudrollsinnehavare, han hade inte agerat tidigare. Stämmer bra att det var Alan Parker som regisserade, han har även regisserat The Commitments, Mississippi Burning och Midnight Express (en film som medförde att ingen jäkel vågade åka till Turkiet). Bara för att nämna några.
Citat:
Fast filmen är en aning komplex, rätt svår att förstå om man inte känner till anledningen till att Waters skrev låttexterna.
|
Visst är den komplex, och helt obegriplig om man inte lyssnat på The Wall några tusen gånger. När jag såg filmen för tredje gången på fem dagar (när den kom på bio) hade jag med mig en kompis som knappt visste vilka Pink Floyd var. Han satt och skrattade mest hela tiden, trodde att det var en komedi. Och jag satt och skämdes.
Citat:
Att det sedan förekommer en hel radda med mäktiga tecknade avsnitt gör ju det hela inte sämre, eller hur?
|
Inte ett dugg, snarare tvärtom!
Hasse, jag svarar på ditt långa inlägg senare...
|