Visa ett inlägg
Gammal 2006-04-01, 12:39
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hur mycket pengar kan tänkas behövas ?

Hvis dere brukte 1500 pr dag sist ferie og syntes dere ikke sløste..., hvordan kan dere da tro at dere skal bruke 1000.- pr dag i år??
Kanskje har du regnet med taxfrien med dyre kremer, sprit og parfymer inn i fjordårets lommepengerforbruk..?

Budsjetttips...

Vi reiser alltid på "budsjetttur" da jeg er alene med kostnadene om mine barn. ( det viktigste for oss er å komme ned til varmen og oppleve ting)
Vi spiser middag ute hver dag, men velger sjeldent det dyreste på menyen, brus og øl til maten. Til lunsj blir det enten gyros eller brød med pålegg som jeg har tatt med hjemenifra (ungene er i tilegg sære på pålegg). supplerer gjerne med vannmelon og tomater...
Vi spiser frokost på rommet også da med medbrakt pålegg. (makrell i tomat, leverpostei på boks og smøreost på tuber) ellers så har jeg med meg eggedeler, pleier å koke mye egg som brukes som pålegg.
Vi drikker aldri brus på stranda , men vann.

Solsenger leier vi bare noen få dager og bruker heller det vi sparer inn der på en båttur og å leie bil en dag eller to.
Noe av det smarteste jeg tar med meg (for min del) er en skikkelig kniv med slire som jeg bruker til å skjære brød med når vi ikke er på rommet, eggedeler, en sammenleggbar kjølebag og en tom isboks. Isbokser bruker jeg til å ha med meg ferdig oppdelt vannmelon uten skall på stranden. (Resten av melonen ligger "hjemme" i kjøleskapt) . Også fint til barn som ikke er så flinke til å drikke vann...
Vi har alle med oss en 1/2 liters vannflaske hver på stranden hvor halvparten av vannet i flasken har ligget i kjøleskapets fryser natten over. Det sikrer oss kaldt vann lenge. Når det er tomt går vi å kjøper en 1 1/2 liter kaldt vann på "supern"og fordeler dette på våre tre flasker. Slik holder jeg også rede på at ungene får i seg nok vann.

Ia

Senast redigerad av Ia den 2006-04-01 klockan 12:48.
Svara med citat