Citat:
Underbart och spännande skrivet!
|
Tack. Trots att det var spill från andra trådar, så blev det ju läsbart efter lite redigering. Fast det var nästan dubbelt så långt från början…
Citat:
Det är detta grekland som jag hoppas att få uppleva.
|
Det finns massor av det kvar. Kanske inte på de riktigt stora turistorterna längre, men på mindre ställen. Det underlättar också om man, som jag, har någon i positiv bemärkelse halvtokig grekisk vän…
Citat:
Jag (med min något Buddistiska inställning till livet) har ännu inte riktigt förstått varför jag fastnat för Grekland, men kanske har även jag levt där i ett tidigare liv.
|
Vi kanske var kompisar i Åsneflocken på den tiden…

Och Grekland är ju så lätt att fastna för. Mycket lättare än andra Medelhavsländer. Jag är inte säker, men jag misstänker att det har med människorna att göra…
Citat:
Så är det i alla fall med Japan för min del.
|
Där är jag så avundsjuk så att jag nu antagit en lätt spenatdiarrégrön ton

i ansiktet. Japan och dess kultur och människor har intresserat mig under hela mitt liv. Tänk att sitta i en Zenträdgård och kontemplera… För att sedan gå ut och äta en Kobebiff á 3.000 :- kilot…

Men det är långt bort och det lär även vara så sanslöst dyrt att vistas där, så det får nog förbli en dröm… Men berätta! Jag är extremt nyfiken…
Peter