Ämne: 100 dagar
Visa ett inlägg
Gammal 2006-04-02, 20:26
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: 100 dagar

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
JA TACK...vi ska ha det bra! Vi ska hyra bil tre dagar och åka runt lite bl a upp och se berget Ida och även se Zevs grotta....Där i trakten finns så fina byar att besöka och blomsterprakten ska vara bedövande denna tid på året.... och vi ska ta oss från Rethymnon till Chania.....och om vi hinner ska vi till Falassarna....MÅSTE BADA DÄR!
Men mest ska vi bara VARA!
Lissi
Och vi kommer iväg en vecka efter er!
Våra planer ser också liknande ut. Det blir ett par utflyktsdagar med bil till ställen som jag /vi länge har haft på önskelistan (Amari-dalen och Argiroupoli framför allt). Att flanera i gränderna i Chania och Rethymnon kan man ju göra hur länge som helst...tills man hittar det där trevliga caféet eller den härliga tavernan
Men menar du VERKLIGEN allvar med badandet Lissi ? Som norrbottning har ja ju (nästan) badat bland isflaken i Torneälven som barn, så jag vet hur iskallt vatten känns! Men inte har jag varit riktigt lika entusiastisk som vuxen att uppleva detta igen Under andra veckan i maj förra året på Karpathos började vattentemperaturen vara precis lagom uppfriskande, tyckte jag..men andra veckan i april!!!

Ivi
Svara med citat