Visa ett inlägg
Gammal 2018-04-22, 14:20
Mahava Mahava är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011
Standard Sv: Mat för diabetiker i Grekland

Som LCHFare är jag ju ute efter samma effekt som diabetiker, typ, för jag vill ju ha väldigt lågt blodsocker och undvika kolhydrater (må de vara snabba eller långsamma) , tycker det är väldigt enkelt i Grekland följa LCHF, mesta av maten är ju otroligt LCHF-aktig om man jämför med hemma , det är frukost som kan vara lite knepigt ibland när den är lite för "continental"

men på resturangerna finns det en uppsjö av mat man kan äta, är egentligen bara brödet, dolmades och pasta som går bort när jag funderar på det, i övr tycker jag det är lätt (mit mål på semestrar är max 60g kolhydrater / dag. Sen är det klart öl får man ju skippa,

Tycker inte ni ska vara rädda fråga om maten, det har man ju rätt till som kund och på bra tavernor brukar de nästan bli glada när man frågar och intresserar sig, man märker det finns en stolthet över hantverket ganska ofta,

sen lite friterad potatis etc går faktiskt äta utan att ketosis upphör har jag märkt, så höjer jag till säg 100-150 g nån dag verkar det inte påverka ketosis som i sin tur styrs av sockret i blodet (ketosis är ju pga kroppen bränner av fet och proteiner till en sorts energi hjärnan kan leva på istället för socker(iom den till skillnad från muskler inte kan använd fett /protein för energi) sen är det väll klart så det endå inte är exakt samma.
Svara med citat