Ämne: Bästa fotot!
Visa ett inlägg
Gammal 2018-04-28, 11:28
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Bästa fotot!

Hur många foton jag har tagit under 20 resor är inte uträknat men det är tiotusentals. Något fåtal procent är riktigt bra bilder som är minnen, dråpliga situationer och annat som i stora drag är högst personligt. Men den gången på Kreta då jag under en av alla mina mängder av "fotovandringar" fick syn på en vacker makaonfjäril SOM SATT STILL, då skakade jag nästan i kroppen av lycka. Det blev en hel serie på ett 40-tal bilder och jag minns att jag hann tänka fram att jag hade väntat i 9 hela år på en sådan chans. Dessa makaonfjärilar flyger ungefär som små fåglar, kolibris nästan, snabbt och oberäkneligt så att få se en sitta still som sagt, är en ynnest få förunnat. Att få se denna bild komma på 2:a plats i en kategori i dåvarande fototävling blev förstås en bekräftelse och lycka jag aldrig glömmer.

Jag har sedan dess haft ett par tillfällen då jag på nytt fått samma möjlighet och tagit den, världen stannar liksom till när detta händer. Några dussin ytterligare färgrika foton då de ofta sitter i situationer med trevliga bakgrunder.

/Hasse
Svara med citat