Ämne: Bästa fotot!
Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-07, 17:52
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Bästa fotot!

På tal om fotoidéer! Jag är inte så duktig på att rigga fina album mm. Men efter varje resa töms kameran och bilderna lagras i datorn i en bildfil som jag döper med tidpunkt och resmål. Inget jobb alls, och sen är det lätt att gå tillbaka och konstatera hur ruskigt länge sedan det var som man senast var på någon av sina favorit-återvändar-öar, eller när man första gången var där.

Samma gör jag med bilder som tages här hemma av barn och deras familjer. Våra goa barnbarn, kära vänner mm.

Men, det jag skulle komma till är följande. Jag har nästan alltid datorn påslagen hela tiden när vi är hemma. Som skärmsläckare har jag valt att datorn slumpvis ploppar upp bilder ur det digra bildarkivet. Det får till följd att varje gång vi går förbi bildskärmen så bläddrar den hela tiden fram nya bilder med underbara minnen från alla våra sköna resor i Grekland och Spanien och många glada dagar med våra nära och kära här hemma.

Ofta blir det gissningstävling mellan mig och Birgit. "Minns du den bilden? Var är det? Men minns du verkligen inte det, det är ju .....!" Det resulterar i många glada samtal om härliga minnen!

Masse
Svara med citat