Vandringen var ganska lätt, jag gick av i Megalao Spirou / Zachlarou som är typ 3/4 av sträckan, blev ca 15 km att går istället för ca 20, men hade inte varit problem att gå hela, det är nerför helatiden men inte brant annat än på några få ställen, tog mig ca 4 timmar i makligt tempo och då hade jag även längre pauser när jag väntade förbi tåg. Att vandra i Meteora var klart mer ansträngande även med kortare avstånd, Kastraki till St Stepahans på stigarna var enormt ansträngande även om det var mindrä än 5km

var det inte uppför var det nedför.
Idag ska jag bara ta det lugnt men imorgon blir det troligen Archeon, (redan förberet mig för hur klara flodvandringen

tar med min gamla S7 för den ska tåla bli blöt samt köpte en burk sylt på lidl, slängde sylten och nu har jag en vattentätt behållare jag kan stoppa bilnyckel o pengar i

sen två tomma vattneflaskor in i min messengerbag så flyter den fint, det är iaf vad mitt macgyver sinne säger mig

)
funderar även på o svänga förbi Parga för skojs skull, det ligger ju i krokarna , var där för kanske 20 år sedan som barn

redan för 20 år sedan var det ganska förstört av turismen och ogrekiskt, mina föräldrar minns än hur de gillade resturangerna för all mat kom som hemma med massa såser och ris samt just det att det inte var som att vara i Grekland riktigt,

men att det samtidigt är väldigt fint
så får vi se om det blir en tur ut till Lefkas på måndagen eller om jag sparar det till någon annan gång,
Edit: funderar man på tåget måste man nästan förboka, det var helt fullt när jag åkte med lapp på biljettluckan om att det inte fanns några mer biljetter för dagen,