Så idag var jag och gick uppför Archeon floden! Det var helt otroligt! så häftigt! min MacGyver lösning för nycklar mm fungerade dessutom kanon

så kunde simma förbi ett parti där jag inte bottnade o komma längre upp i floden.
Här kommer ett tips om ni ska åka hit och vill slippa den kallaste delen: (för det är bra kallt vid det första stora utloppet) Åk till Glyki och följ vägen som går på högra sidan uppför, skyltat archeon springs, men ignorera skylten som pekar snett ner till vänster och fortsätt istället fram 100m till en hårnål, där går en väg snett uppåt rakt fram, följ den, man ser en kyrka och någon hundra meter tar vägen slut med en vänd och parkeringsplats, ställ bilen och gå grusvägen kanske 50m, håll utkik för en stig ner till vänster, följ den, sen vid floden gå till höger o följ stigen till den är slut, nu kan ni sticka ner fötterna där floden är varm, dessutom inga butiker mm
Åkte sedan til Parga, väldigt fint är det och den mysiga lilla ön med kapellet minns jag såväll även såhär 20 år senare och med den gamla borgen ovanför, men där tog charmen slut för min del, så otroligt mycket turister!! Bara parkera bilen var en rejäl utmaning (hur det skulle kunna vara i högsesong vill jag inte ens fundera på ) . Stranden i byn måste man ha sardinolja för att komma ner på, parasol arean är garanterat större än strandarean om man säger så , och massor med krimskramsbutiker och tavernor med inkastare, (däremot var de trevligare än på många andra liknande orter, det måste jag ge dem, jämför här med tex Chania o Rhodos, inte så påflugna och låna toaletten gick utmärkt att få göra på ett ställe tex) så Parga känns inte riktigt som min kopp av te, men igen väldigt vackert!