Sv: En kort rapport från Naxos
Då det gäller bokningen som saknar balkong så står det alltså inget om balkongen på rummet men jag har ju sett hotellet tidigare och sett att det är balkonger runt hela hotellet. Nu kan jag ju konstatera att det inte finns balkonger på nedersta våningen och där bor vi, det finns tre rum utan balkong. I hotellöversikten fastnade ju mina ögon på att det finns en takbalkong men den är ju inte med vid rumsbeskrivningen, den är med i hotellbeskrivningen och mycket riktigt så finns det en allmän balkong högst upp.
Då det gäller det välstädade Naxos så har jag fått en förklaring på det också, det är val i höst och borgmästaren har beordrat storstädning av hela ön så att det ska vara snyggt för alla som besöker. Oberoende av orsak så är det trevligt då det är välstädat.
Gårdagen blev biltur runt nästan hela ön. Mest bara bekanta ställen att besöka och trevligt att återse. Enda lilla problemet var att vi höll på att köra soppatorsk då vi var upp till Apollonas, jag var helt säker på att det gick att tanka där men det gick det inte alls, ingen ATM finns det där heller men det var inget större problem. Tur att det var mest nerför längs kusten så vi klarade de nästan tre milen till nästa tankställe.
Bilen som vi hyrde på Mikes Bikes var också en liten upplevelse, en liten Chevrolet Matiz som hade sett sina bästa dagar. Luftkonditionering hade den haft så knappen fanns kvar. Soltak fanns också på den men det fungerade inte, visade sig vara två låtskrivare som höll hela taket på plats. Varmt och skönt hade vi då vi körde runt hela dagen med fönstren nervevade. Priset var åtminstone helt rätt, 25€ för en dag med full försäkring, hade jag bokat på förhand hade jag fått samma pris men förmodligen lite bättre bil.
Idag har vi tagit det väldigt lugnt igen, förbereder oss mentalt för att lämna ön och åka till IOS i morgon vid lunchtid.
Mvh Janérik
|