Citat:
Ursprungligen postat av Hasse
Men den typen av fällning har ofta negligerats av domaren även om den i repris såg klart tydlig ut.
-----------------------------------------
Jag tillhör dem som blev lite fundersam över den uteblivna straffen. Särskilt efter att ha sett reprisen. Hade inte klart för mig att det finns godkända och icke godkända fällningar i straffområdet. Men jag är absolut inte tillräckligt kunnig i fotboll för att kunna döma i frågan. Så bra då att man nu har infört VAR, dvs möjligheten för assisterande domare att noggrant granska i repris i ultrarapid och stillbilder vad som verkligen hände. Vi får utgå ifrån att de har gjort just det, och konstaterat att det var en fällning av den typen som är godkänd att göra i målområdet. Jättebra att man infört VAR, tycker jag.
/ Masse
-----------------------------------------
Inget att snacka om, den som nu får för sig att det är ett orättvist resultat får nog tänka om lite. Det var ett OERHÖRT tyskt dominerande spel, dock var de ju inte effektiva och kunde göra ett spelmål. Det "borde" de ha gjort med tanke på deras dominans.
-------------------------------------------
Att ha ett dominerande spel räcker ju inte alltid. Det går ju ut på att dessutom vara just effektiva och göra spelmål genom sin dominans. Annars är ju inte dominansen så mycket värd. Men att kalla det "orättvist" att Tyskland vann låter ju väldigt konstigt för mig. De hade ju förvisso en jättechans som vår målvakt klarade med en reflexräddning och dessutom en rökare i stolpen så att målramen darrade. / Masse
--------------------------------------------
Att besegra Mexico på onsdag med fler mål än Tyskland besegrar Sydkorea...….nja - hur troligt är DET?
--------------------------------------------
Såg på Expressens nätsida att det enligt deras experter inte spelar någon roll med hur många mål Sverige eventuellt vinner mot Sydkorea. Vinner de så går de vidare, oavsett om det är med ett eller flera mål. Hoppas att de har rätt! / Masse
|
Men jag lider med vårt lag som jag tycker gjorde en oerhörd kämpainsats och visade vad laganda betyder. Och visst var det bittert att vi var så väldigt nära att få en poäng, och att missa det i matchens sista sekunder.
Nu håller vi tummarna i matchen mot Mexico!
Masse