Jeg pleier å ta med et kredittkort i tilegg til bankkort, kanskje er det det Elisabet mener...?
Jeg pleier å veksle inn litt Euro(et par tusen kr.) på flyplassen i Oslo før jeg går igjennomsikkerhetssjekken. Der har jeg fått aller beste kurs..
(i høst var det 50 øre forskjell pr. euro i automaten før og etter sjekkpunktet....)
Så har jeg med både bankkort og kredittkort som jeg prøver å oppbevare på to forskjellige steder.
Et bankkort kan enten bli stjålet, mistet eller "spist" av en automat en sen kveldstime/morgen/helg utenom bankens åpningstid og da er det godt å ha et ekstra kort i bakhånd...
( selvopplevd da jeg glemte å få med meg bankkortet mitt på Naxos sommeren 2004. I Norge får man beskjed om å ta ut bankkortet av automaten før pengene kommer..., I flere av automatene i Helas kommer pengene ut først og bankkortet leeenge etter.... Jeg oppdaget ikke fadesen før dagen etter da jeg var på Koufonissi.....

. Jeg fikk sperret kortet og det gikk bra, og hadde heldigvis med et kort ekstra)
Ia