Visa ett inlägg
Gammal 2018-07-26, 23:36
Faestis Faestis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ett år utan Grekland

Men nu blir jag riktigt avundsjuk på dig Masse!
Vi bor i Uppsala - Fyrisån badar jag icke i och jag är inte speciellt förtjust att bada i de små i och för sig nu VÄLDIGT varma små insjöar vi har här omkring. Brunt "rostigt" vatten som man inte ser fötterna i och vad man kliver på och ofta är det med snokar som simmar stolt med huvudet högt över vattnet. Burr! Gör läbbiga!! Hm... NEJ TACK för att bada i som jag säger "rostig ormbassäng"! och Klorbassänger med massor med folk? Nej tack!
En regnig dag har vi inte sett till på evigheter här - så torrt! På lördag sägs det att det ska komma något vått från ovan - den som lever får se..... Hoppas bara det inte blir något åsknedslag! 30-34 grader här hemma känns helt annorlunda än det gör i vårt kära Grekland. Konstigt lite kusligt känns väder har vi fått, är det så här sommarvädret kommer att bli i fortsättningen?
Naturligtvis förstår jag din saknad av landet vi gillar! Så mycket annat än bara värmen finns där.
Skönt att höra att det inte går någon speciellt svår nöd på er om ni inte får er Grektripp i år.
Svara med citat