Visa ett inlägg
Gammal 2018-09-01, 23:23
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Dessa ständiga viktproblem...

För mig är det två saker som får mig att trivas när jag reser. Det ena är att stanna länge (gärna 2 veckor) på samma ställe. Jag älskar känslan när jag första dagen på resmålet kan gå till byns saluhall eller någorlunda välsorterade supermarket och inhandla godsaker att fylla kylskåpet med. Det funkar ju inte om man ska dra vidare efter ett par dagar. Men ...... så till det som den här tråden handlar om ....

..... ibland har jag fått känslan av att det är ett kvinnligt problem med bagagevikten, men om det är rätt eller ej vet jag inte. Jag är man, och den andra saken som jag gillar när jag reser är när jag har generöst med vikt att utnyttja i incheckat bagage, 20 - 23 kg. Jag lastar kofferten full med allehanda klädespersedlar, shorts, långbyxor, skjortor, t-shirts, underkläder, skor o.s.v. När jag kommer fram till resmålet så packas allt upp i de utrymmen som finns tillgängligt, och när garderoben är full kan jag byta som jag vill och behöver inte bry mig. Det är absolut ingen modegrej, men skönt att kunna byta när man vill. Inget tal om att tvätta när man är på semester.

Och vad är då problemet med fullastad resväska? OK, om man ska byta härbärge väldigt ofta och förflytta sig mycket långt till fots då kan jag förstå att det är skönt att packa lätt. Men de flesta har väl resväska med hjul och förflyttar sig några få meter mellan transfer och incheckning på ut- och hemresa, några meter från ankomstterminal till transfer/taxi e dyl på resmålet, och på boendet några meter till och från rummet. Med hjul på resväskan känns det inte så svårt. Vari ligger tjusningen att resa med enbart handbagage eller väldigt lätt incheckat bagage? All respekt för sviktande hälsa och muskelstyrka som självklart påverkar, men om inget sådant föreligger så känns problemet inte så stort.

Masse
Svara med citat