Visa ett inlägg
Gammal 2018-09-19, 14:49
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Igår afton återförenades vi. Arne återkom då från Naxos med livremmen Skopan. Mycket trött då han varit på hospitalet i närmare 6 timmar. Sedan blev det en överliggning hos vännerna Vaggelis och Effie på hotelAgios Prokopis.

Han har en kraftig halsfluss och har fått köpa en hel del medikamenter för 45 Euro. Han har även röntgas och tagit många andra prover. Fortfarande väldigt trött och sover/vilar mest hela tiden. Men det är förståeligt när han har en infektion i kroppen.

Vi har nu ställt in vår vecka på Amorgos och stannar kvar här på Iraklia några dagar till. Vi ska även ta kontakt med Vaggelis och förvarna honom om att vi kommer några dagar tidigare än planerat. Så nu bidar vi vår tid och jag hoppas Arne piggnar till och även kan äta något.

Som alla förstår händer det inte så mycket här. Före klockan 8 i morse stävade Blue Star Naxos in på väg till Naxos. Jag vinkade (på avstånd) till Maria och Lage från Älvsbyn som skulle vidare. Danske Lars (hikern) hoppade av för några dagar här. Vi träffas regelbundet i Paleochora under lågsäsong. Vi hade en pratstund när han vandrade förbi Maistrali på väg till sitt boende.

Lite senare följde jag med Nikos ner till hamnen för att handla i market. En något bedrövlig affär med nästan enbart specerivaror och lite drycker. Kanske inväntar dom grönsaker m.m. från Naxos. Vid halvelvatiden anlände Skopan och jag förevigade ankomsten av denna pärla.

Och Netwolf: Jag vet att du har en Express Scopelitis-tröja. Det är den vetskapen om tröjan som jag frågat och frågat i tre eller fyra säsonger, men dom har alltid varit slut.
Dom måste vara attraktiva!

Birgitta.
Svara med citat