Visa ett inlägg
Gammal 2018-09-22, 12:27
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Rhodos/Karpathos i september.....

Lordag 22.9
Hejsan hoppsan!!
Fin dag idag, ca 27 och svaga vindar. Var uppe hos Elias och kollade hur hans ytterdorr funkar, for igar sa lyfte vi av den och lade pa tre tunna brickor, sa nu gar den fri fran golvet, och passar in fint. Bronsbrickorna kostade tillsammans en halv euro eller nat liknande,sa daer kom vi billigt undan. Elias staenger butiken 28 september, och sticker sen till sin lagenhet i Pireus, for att sen fara till Florida och bo hos sin dotter over vintern.Han tyckte att jag skulle jobba en del at honom naesta ar med diverse, skyltar,lite malning,etc, och det kan man nog taenka sej att gora.
Nu nere pa Zephyros, och imorron laemnar storre delen av gaesterna hotellet, sa da flyttar ja nog hit endera dan....eller till Garden Villa, daer jag hellre bor. Jag har aennu inte varit uppe hos Minas ( Andreas svaerfar) brorsa Elias i Menetes, men det kanske blir av idag.....Ska titta forbi Garden Villa med lite kaffe ocksa, ifall det danska paret aer hemma och vill ha en kopp.
Andreas kommer tillbaka onsdag-torsdag, och da blir det vael lite mer jobbat, far vi hoppas!
Mvh,
Mikke
Svara med citat