Sv: Rhodos/Karpathos i september.....
torsdag 27.9
Hejsan!
Blasten haver sig mojnat, och Prevelis kom med mina danska bekanta. Idag dessutom ett tunt moltaecke over oss....Andreas aer ocksa tillbaka, och jag stack till Mertonas Studios och fick ett rum, for imorron kl elva ska vi va vaeck fran Elias Rooms, for da drar Elias till Pireus.
Sa, naer rummet var ordnat och jag fatt nyckeln av Costas, sa ringde jag till mamma Eva och berattade att jag fr.o.m imorron var granne med henne. Sen ner till hornet nedanfor taxi och surra med Haris Sevdalis och ons veterinaer,Georgios, som aer en vaelutbildad snubbe som gillar ol fran Sverige....daer ser man !!
Sen ringde jag min vaenstra rumsgranne, Renate fran Tyskland, soeau hon kom knallande, och vi gick till To Helleniko och kaekade mat. Daer traeffade vi forstas Antoni Panaretos och fick god mat.
Nu tilllbaka pa Zephyros for att fortsaetta korrespondensen med AliExpress, om den kontrollpanelen till Andreas Mercedes, som jag felbestaellde....Missade den knappen som faeller in sidospeglarna....Har nu mailat fram och tillbaka femton,sexton ggr, soeau jag hoppas komma till skott idag....
Mvh,
Mikke
|