Visa ett inlägg
Gammal 2018-09-28, 15:27
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Rhodos/Karpathos i september.....

Fredag 28.9
Vaknade kl sju, for rumsgrannen Renate skulle med Chrisovoulanto till Diafani....Horde hur hon rumsterade,sa jag somnade om...
Vi, d.v.s Renate och jag knallade ner till Pelagos igar nagra timmar. Mycket folk som vanligt, och en del bekanta,men eftersom Renate skulle upp tidigt, var vi inte kvar till slutet.
I morse vid nietiden borjade det regna kraftigt, toppen, eftersom jag skulle flytta till Mertonas....dock kom regnet och gick och kom, sa jag lyckades fa upp hela min packning pa Vespan och korde sen FORSIKTIGT till den branta backen vid Mertonas....Asfalten blir sa hal naer det regnar, och jag kunde LIVLIGT forestalla mej kana nerfor backen med all packning.....gulp. Men med mest broms pa bakhjulet,sa kom jag i snigelfart ner till Mertonas, och kunde svaenga in at hoger, der mamma Eva bor och plocka bort packningen och sen konka upp den till mitt rum.
Sen kikade jag in hos mamma Eva for en stund, forstas....
Hade oxo glomt en lagrad praestost (Allerum,18 manader) plus nagra pilsner, sa jag knallade dit och haemtade dom. Sen bort till Zephyros och daerifran till Nena for lite mat, och nu aer jag tibax pa Zephyros..
Vad anbelangar tyska Renate, sa ringde hon fran Diafani och beraettade att hon fatt ett bra rum med balkong och hade bokat det for fem dar, sa hon har det ok, plus att det finns numera en ATM daer ocksa.....
Det regnade flera timmar, sa kanske det kom ca 10 mm, vilket forstas aer vaelkommet. Luften aer hog och klar och tempen aer behaglig...Mahaenda det blir lita malat idag, men aer inte saeker....
Mvh,
Mikke
Svara med citat