Citat:
Ursprungligen postat av Hasse
Lite halvt om halvt off topic, men ändå inte. Det går "skrönor" om att de som åker charter, "inte får se lika mycket på i Grekland, som de som åker på egen hand".
Undviker man de allra mest fåniga aktiviteterna som en charterarrangör erbjuder, och undviker man de allra värsta hotellen de erbjuder på x eller y resmål så har man alla chanser att få se "lika mycket" som de som avböjer charter vänligen men bestämt.
För det är ju trots allt så att vi egentligen sitter i samma flygplan, vi som ofta åker charter (jag har tillhört dem), och de som köper sina flygstolar. Kanske vi t.o.m sitter på platserna bredvid varandra men är ack så olika?
Det är ju när man kommer fram som skillnaderna uppenbarar sig och alla de som inte alls engagerar sig i t.ex ett grekforum som Kalimera, hur ska de tillgodogöra sig alla dessa "enormt viktiga" skillnader mellan restyperna som flygstolsfolket påstår finns, och lära av dem?
Jag har en bekant som har varit galet många gånger på ett stort charterresmål genom åren. Hen har aldrig varit på NÅGON ANNAN Ö och menar bestämt - "jag vill ha roligt på min resa och är inte intresserad av att gå omkring och glo på en massa stenruiner överallt". Det är ungefär vad hen menar med skillnaden mellan en stor charter-ö och "det övriga".
Myten om att charter är en farsot för vissa och att man missar så mycket om man sänker sig så lågt, är en SKRÖNA och ingenting annat. Jag har sett båda sidorna och ser inga skillnader alls, BEROENDE PÅ HUR MAN TÄNKER OCH AGERAR NÄR MAN KOMMER FRAM.
/ Hasse 
|
Precis så!
Vi har börjat åka två veckor varje sommar, och väljer oftast att hyra bil för att se oss omkring på ön vi kommit till. Så vad skillnaden på oss som åkt charter och de som åkt själva är vet jag inte?
Vi åker gärna på ngn båtutflykt och de vi provat via resebolagen har varit superbra hittills! Man kan mkt väl även välja ngn lokal båtresa.
Och som jag skrev ovan, jag lyckas hitta små mysiga hotell/lägenheter även via charter, fast det självklart finns mindre att välja på då