Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Är väldigt nyfiken på vad ni har bokat Anne, något som inte är i Grekland. 
|
Vi har inte bokat något ännu. Men som sagt, flyg till Thessaloniki och därifrån till Halkidiki, Sithonia var nästan färdigt tänkt. Men sen blandade sig Kalimera in i leken. Jag brukar ibland klicka på google annonserna som finns på Kalimera. Det är mitt sätt att stöda denna fina sida. Men det skall naturligtvis vara något som i princip intresserar mig. Så jag tog och klickade på Finnair. Inga flyg som just nu är intressanta för oss, tänkte jag förstås. Men där hade jag fel! De har direktflyg Helsingfors-Porto nästa sommar. Och vi har talat mycket om norra Portugal. Men det har inte varit så lätt att hitta lämpliga flyg. Visserligen börjar flygen först på midsommarafton, inte perfekt för oss som hellre skulle resa lite tidigare på säsongen. Men direktflyg lockar.
Hade jag inte varit och klickat på denna annons skulle vi nog ha bokat flyg till Thessaloniki. Så om jag missar Grekland nästa år får jag skylla mig själv.
Men jag gillar Portugal också. Vi var mycket där på 1980- och 90-talet på grund av jobbet och vill gärna tillbaka utan att behöva tänka på arbetsdelen.
Så det lutar starkt åt Portugal.
/ Anne