Dagbok har vuxit fram som någonting jag ägnar mig glatt åt sedan några år tillbaka. Det blev ett utmärkt sätt att på ett bättre sätt komma ihåg mera vad som hände under
hela resan. På något sätt brukar vi gå ner så på lågvarv att dagarna flyter ut till ett enda töcken av upplevelser. Då kan den delikata uppgiften att hemma vid datorn, sitta och redigera det hela och försöka få ihop det till något hyfsat läsbart.
Tänk tanken, visst finns det en och annan stund under dagarna då du kan finna utrymme för att bara sitta och minnas t.ex gårdagen, vad du gjorde då ? Jag brukar gå igenom just gårdagen och försöka "göra klart" den i min anteckningsbok för att få med allt som hände då. Om jag sedan vid redigeringstillfället verkligen tar med allt är ju en helt annan femma.
Stunder då jag skriver: Under parasollet vid poolen, på rummet när vi är klara med kvällens taverna-besök, balkongen, på bussen på väg någonstans, tavernan efter avslutad lunch......tillfällena är inte svåra att finna.
Dagbok är riktigt roligt, hoppas snart finna ännu mer energi till att skriva klart förra årets Kreta-resa
Hasse