En lång och intressant tv-kväll är slut. Fantastiskt att åter få följa allt kring månfärderna. Och måltiden till kvällen blev den meny som jag beskrev ovan. Allt mycket gott.
Även den friterade Zuccinin smakade ok. Men fortfarande finns en hel del att önska vad gäller konsistensen. Visst blev paneringen utanpå lite frasig och viss smakade det bra. Men ..... de blir inte så fasta och torra som jag vill ha dem och inte som de är när vi äter dem i Grekland. Nu gjordes de enligt konstens alla regler. Mycket salt, lång avrinningstid, vätska pressades ur dem manuellt, oljan var het och de blev bruna och fina. Men som sagt, ändå inte så som jag vill ha dem. Så nu finns bara ett sätt att lösa det här ......
..... När vi vill äta riktigt goda Fried Zuccinis så får vi helt enkelt ta en tur till Grekland.

Det finns inte med i planerna för i år, men den som lever får se. Till dess får vi hålla tillgodo med allt annat gott vi kan fixa här hemma.
Det drar ju ihop sig till både kräft- och surströmmingspremiär inom kort. Inte illa det heller!
Masse