Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Du kanske är i Panteli och zoomar in bergen i Turkiet?
|
Just så är det Janne! Jag befinner mig i Panteli, närmare bestämt på vår terrass hos Nikis Studios, när jag knäpper den här bilden. Blev lite tjusad av bergen i fjärran och zoomade in lite. Därför blev ju bildgåtan lite knepigare. Jag knäppte en bild utan zoom och den ser ut så här:
Det innebär att bildgåtan tveklöst är löst. Rätt svar är: Bilden är knäppt i Panteli på Leros. Men, ........ Monicas inlägg gör mig ju lite fundersam .....
Citat:
Ursprungligen postat av Monica P
Kanske du ser mot Kalymnos?
|
........ ? Jag hur är det med bergen? Ligger de i Turkiet eller på Kalymnos.
Det här får bli en liten "stafett-bildgåta"! Jag blir som sagt lite fundersam. Trodde ett tag att det kan vara Kalymnos som ligger så nära Leros. Men efter att ha studerat kartor och vänt och vridit på frågan så har jag landat i att min gissning blir att bergen ligger i Turkiet. Jag tror inte att man kan se Kalymnos från Panteli. Möjligen ser man Kalymnos från Lakki???? Eller är det berg på Kalymnos som man ser i fonden framför topparna i bakgrunden som jag zoomade in? Men ......
svaret på det är en annan gåta som kanske Janne, Monica eller någon annan här på Kalimera kan bistå med.
Masse