Ämne: Upphovsrätt
Visa ett inlägg
Gammal 2005-02-15, 18:42
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Upphovsrätt

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
- ungefär som om jag snattar i närbutiken utan uppsåt att vinna något eller skada någon.

men när lagom olydnad går ut över enskilda människors inkomster har jag svårt att se det sunda förnuftet och omdömet.
1. Den håller inte, snattare snattar/stjäl alltid för att vinna varan, väl medvetna om att det skadar handlaren. Möjligen bortsett från den tusende som har läkarintyg på kleptomani.

2. Du envisas med att hänvisa till enskilda människor som lever på foto eller skrivande och jag tjatar hela tiden om företag som Guinness, Mythos eller Coca-Cola och deras reklambilder. Dessa bilder är fortfarande beställda och betalda för att spridas maximalt och jag känner ingen ågren för att nå´n gång hjälpa dem med det.

Självklart är Janne rädd om sina alster men om han jämförelsevis skulle upptäcka Kalimeraloggan i en privat nordkoreansk sakédiskussion tror jag faktiskt att han skulle garva och säga lev och låt leva, att övervaka och inleda något rättsligt varje gång han får en backlink är jobb för en hel webb/advokat-byrå. Självklart däremot om någon kopierade ihop sidorna och bilderna till en annan resesite´s sidor, bytte logga osv. Då är det krig och jag hoppas solklart vilken sida jag stödjer?

Jag kan inte övertyga dig och Du inte mig, ska vi släppa bollen innan det blir för tjatigt?

Fortfarande mvh PO
Svara med citat