Ämne: Upphovsrätt
Visa ett inlägg
Gammal 2005-02-15, 19:04
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Upphovsrätt

Citat:
Ursprungligen postat av PO
...väl medvetna om att det skadar handlaren.
Eller: ...väl medvetna om att det skadar fotografen.
Fortkörnings- och röda gubben exemplen håller ju inte heller, eftersom det inte skadar någon.

Citat:
Du envisas med att hänvisa till enskilda människor som lever på foto eller skrivande och jag tjatar hela tiden om företag som Guinness, Mythos eller Coca-Cola och deras reklambilder. Dessa bilder är fortfarande beställda och betalda för att spridas maximalt och jag känner ingen ågren för att nå´n gång hjälpa dem med det.
Att vi delvis har pratat om olika saker är ju helt klart, men jag har ju också för flera inlägg sedan sagt att jag håller med dig när det gäller den typen av reklambilder.

Jag har ju också sagt att det inte var guinness-bilden som jag reagerade på (jag skulle för övrigt inte tro att det är olagligt att använda den) även om det var den som gjorde att jag kom att tänka på risken att det en annan gång, av någon annan, läggs in bilder som inte borde läggas in - bara för att det nu är så lätt att lägga in vilka bilder som helst från nätet.

Citat:
Självklart är Janne rädd om sina alster men om han jämförelsevis skulle upptäcka Kalimeraloggan i en privat nordkoreansk sakédiskussion tror jag faktiskt att han skulle garva och säga lev och låt leva, att övervaka och inleda något rättsligt varje gång han får en backlink är jobb för en hel webb/advokat-byrå. Självklart däremot om någon kopierade ihop sidorna och bilderna till en annan resesite´s sidor, bytte logga osv. Då är det krig och jag hoppas solklart vilken sida jag stödjer?
Men då är vi ju helt överens då
Fast, det räcker ju att en enda bild "lånas" till en annan hemsida för att det ska bli... hrm... "krig"

Citat:
Jag kan inte övertyga dig och Du inte mig, ska vi släppa bollen innan det blir för tjatigt?
Haha, nog kan jag övertyga dig nog

Citat:
Fortfarande mvh
Always Man ska inte diskutera om man blir på dåligt humör av det
Svara med citat