Citat:
Ursprungligen postat av Apelsina
Ja visst är det svårt! Det som går åt mest är linnen, tycker jag, och då främst vita!
/A 
|
Här håller jag med helt, och vitt går inte få rent när man tvättar för hand. Därför försöker jag hitta andra ljusa färger på linnen. Ett annat problem med handtvätt är att få tvättvattnet kvar i handfatet.... Det går åt en del tvättmedel, när man får fylla på hela tiden.
Annars stämmer det väl rätt bra med kläder för en vecka, och sedan tvätta.
Skor, är visserligen en annan tråd, men blev mitt problem förra året. Andra dagen av 13 promenerade vi ganska mycket, och precis när vi kom tillbaka till boendet på eftermiddagen gick mina enda skor sönder. Det var ett par sandaler och en rem lossnade vid sulan. Jag gick med dem trasiga på kvällen, och försökte hitta nya. De glittriga och tunna sandaler som fanns att köpa ville jag inte ha. Till slut löste det sig, när vi köpte frukt i supermarketen, och det fanns sk flipp flopp, som var ganska vettiga för endast 5 euro. Dom blev ganska jobbiga att gå i, i längden, och på nästa ö köpte jag stadigare sandaler. Dem fick jag skav av, och var verkligen glad för ett par tunna sockar utan skaft som jag hade med. Dock var de vita, från början....
Hälsningar Abi