Fast stanna hemma ska jag inte göra.

Det blir att åka runt och se Sverige i stället. Eller rättare sagt, visa Fred (maken, som kom till Sverige från Kanada 2009) en hel del som han inte har sett eftersom vi normalt bara åker till Grekland, till Skrikis (dottern Erika, som har det användarnamnet här på Kalimera) i Sala och till övriga släkten i Dalarna.
I mitt flöde på Facebook kom det upp ett erbjudande från NordicHotels. Det kommer upp massor av erbjudanden från olika hotellkedjor, men det här föll jag för. Tio nätter på valfria hotell för 8000, dubbelrum med frukost. När vi fortfarande hade tvåtimmarsregeln bokade jag in oss på fyra nätter på olika ställen runt Mälaren. Vi ska bland annat se Gripsholm - om de har öppnat, Sigurdsristningen, Rademachersmedjorna i Eskilstuna och mycket annat på vägen runt.
Sen fick vi helt plötsligt åka längre, så då drar vi till västkusten. På vägen ser vi Norrköping, Kolmården, Rökstenen, Vadstena, Gränna och kanske även Visingsö. Två nätter i Göteborg så vi kan kuska runt i omgivningarna och en natt i Karlstad, där vi ska träffa Mikke.
Nu har jag en natt kvar att boka. Den tänkte vi ta i Gävle litet längre fram. Där planerar vi att möta upp med Skrikis och hennes familj och gå runt i Furuviksparken.
Så bara bilen håller så blir det en hel del kulturella aktiviteter i hemlandet, vilka förmodligen aldrig hade blivit av annars.
Karin