Sv: Vi hade i alla fall tur med vädret
Min dotter fick en rejäl dos med vattkoppor för 5 år sen, då hon var 10 år gammal! Vi skulle vara borta i 21 dgr, på 9 dgn blev hon sjuk. På väg med buss till Maganari mådde hon illa, på kvällen var det en rejäl "koppa" på halsen. Sen kom det mer och mer och.........ännu mer koppor! Gud så hon såg ut! Inte en fläck på detta stackars barn som var utan en vattenkoppa! Min kompis som just mött upp oss på Ios, fick fortsätta själv sin resa. Vi själva blev kvar på hotell rummet, fick byta till ett litet mindre rum, så vi hade råd, nu när vår kompis reste iväg! Men jag gick iväg till byn och köpte sån "take away" mat som hon kunde äta. Sen fick vi låna gasolbrännare och stå i receptionen och koka soppor! De köpte presenter till dottern, skjutsade oss till läkare m.m
Vi lyckades efter ett tag ta oss till Naxos, så vi var närmare hemfärden. Men den resan glömmer hon aldrig och besviken för att inte orka bada på Ios o Naxos vackra stränder, tex Maganari! Men vi fick ganska bra ersättning från försäkring, för att våra resterande semesterdagar blev förstörda! (pga hennes låga ålder!) Så "peppar, peppar", nu åker vi snart igen och tar revansch på den resan!
|