Sv: Bara i Grekland
Kul att läsa att det inte bara är jag som har ritualer i samband med resa.
Vi gillar, och lyckas för det mesta, att få utresa mycket tidigt på morgonen. Ofta 07,00 - 08,00 från Kastrup. Ibland vid ungefär samma tid från Landvetter. Men ..... oavsett flygplats och oavsett vilken tid på dygnet som avresan sker så har jag i stort sett alltid samma ritual vad gäller förplägnad inför avresan.
När vi har checkat in och blivit av med bagaget så känner jag att den härliga resan har börjat. Det vill jag alltid fira med en stor öl, en ost-och-skink-baguette och en Gammeldansk. Detta oavsett tid på dygnet. Med det på brickan lutar jag mig tillbaka och njuter inför boardingen.
Alkoholintaget är alls icke betingat av någon flygrädsla som behöver dämpas. Tvärtom trivs jag oftast väldigt bra ombord och gillar att under flygningen koppla av med lite läsning och oftast också avnjuta förbeställd flygmat som enligt min mening förvisso inte kan kallas gourmet-mat, men alls icke heller är så dålig som många hävdar. Tycker att det har blivit lite av en skröna, ungefär som SJ:s inplastade mackor drogs med för många år sedan.
Ser fram emot när nästa "startmåltid" i flygterminalen kan firas och avnjutas!
Masse
|